top of page

Augmented Reality en journalistiek... Een geslaagde combinatie?

De Amerikaanse nieuwsorganisatie USA Today gebruikt sinds 2019 augmented reality (AR) om extra informatie aan het mobiele publiek mee te geven. Gemiddeld één keer per maand wordt in de AR-specifieke sectie van de USA Today App, een actueel verhaal aan de hand van augmented reality toegelicht. Gaande van de 50ste verjaardag van de Apollo 11-missie, de virtuele recreatie van het eerste slavenschip dat in Amerika aankwam tot een nieuwsitem over de Oscars en de Women’s World Cup.



Het publiek zou volgens cijfers van USA Today langer met de AR-topics interageren dan met de standaard inhoud. Zo bereikten ze met het item over de Women’s World Cup 200.000 gebruikers en bleef het publiek gemiddeld 4 minuten bezig met het Oscars-project. Wetende dat de gemiddelde interactieduur met de standaard inhoud 90 seconden bedraagt, kan hier wel degelijk over een succes gesproken worden!


https://www.journalism.co.uk/news/usa-today-uses-augmented-reality-to-tell-stories-in-new-and-engaging-ways/s2/a751243/


https://mobile-ar.reality.news/news/these-apollo-11-augmented-reality-experiences-from-google-usa-today-time-smithsonian-will-fly-you-moon-0201616/


16 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page