Storytellingworkshops met studenten en Like Charlie

Eén van de prototypes die in het kader van het TETRA-project Scan4Stories uitgewerkt wordt, draait rond het vertellen van de verhalen die vervat zitten in de sporen en objecten die op een archeologische opgraving worden aangetroffen. Het prototype zal door de 3de-jaarsstudenten DAE in het kader van hun Graduation Work worden uitgewerkt.


Archeologische site in VR


Om deze verhalen te vertellen, werd ervoor gekozen om een game te ontwikkelen in Virtual Reality die de speler in de schoenen van de archeoloog verplaatst. De speler kan zelf op zoek naar bepaalde sporen en objecten en krijgt vervolgens op een creatieve manier de kans om het verhaal achter deze sporen en objecten te ontdekken.


Storytelling en games


Om ervoor te zorgen dat de speler getriggerd wordt om verder op onderzoek te gaan op de site, is een goed verhaal essentieel. Er moet namelijk een reden zijn voor de speler om op zoek te gaan naar nieuwe objecten en sporen om zo het hele verhaal te kennen. Om dit te verzekeren, organiseren we samen met de studenten en Dagmar Blommaert van Like Charlie enkele storytellingworkshops. Dagmar Blommaert staat bij Like Charlie in voor het narratieve design van de games die door de studio worden ontwikkeld. Zij helpt de studenten tijdens de workshops met haar kennis om het verhaal uit te werken en in de game te verankeren.



Meer informatie over Dagmar Blommaert & Like Charlie vind je hier https://www.likecharlie.com/ .


7 keer bekeken

© Scan4Stories 2020.